Реальність така, що хочемо ми того чи ні, але більшу частину свого часу ми проводимо на роботі. Хтось йде на роботу з радістю (але таких меншість), а хтось ледве-ледве збирається з силами, щоб піти туди. І справа не тільки в займаній посаді, багато залежить від атмосфери, яка панує на робочому місці. Більш складними в психологічному плані є жіночі колективи. У цій статті мова піде про особливості роботи в жіночому колективі, способах управління ним і методів уникнення конфліктів.
Особливості роботи в жіночому колективі
У жіночому колективі із завидною регулярністю трапляються конфлікти. Серед найпоширеніших причин можна назвати наступні:
1. Конкуренція. Передумов до її виникнення може бути досить багато. Це і кар'єрні досягнення, зовнішність, благополуччя в родині, високі доходи. Для багатьох співробітник невдачі і провали колег приємніші, ніж досягнення.
2. Інтриги. Не варто відкриватися і довірятися малознайомим людям, навіть якщо вони ввічливі й добрі. Спілкування в жіночому колективі будуватися на дещо інших принципах, тому кожна необдумано сказана фраза може зіграти нема на користь.
3. Плітки, сарафанне радіо. Це можна сказати частина жіночої натури. При переході від одного оповідача до іншого вона обростає новими подробицями і сильно змінюється сенс. Тому все почуте варто ділити надвоє, а краще все ж перевіряти інформацію.
4. Заздрість. Це досить неприємне якість, яке досить часто проявляється саме в жіночому колективі. Причин заздрість може бути багато - успіх, висока заробітна плата, затребуваність серед клієнтів, хороший чоловік, брендовий одяг, молодість, краса і т.п.
5. Емоційність. Жінки за своєю природою досить емоційні. Лише деяким вдається тримати себе в руках і залишатися незворушною, зазвичай такі дівчата обирають професію на кшталт програміста і т.п., де потрібна холодний розум. Але так як майстра салону краси - це люди творчі, відповідно, без емоцій не обійтися.
Переваги та недоліки роботи в жіночому колективі
Якщо раніше ви працювали в чоловічому або, по крайней мере, змішаному колективі, то різницю ви відчуєте відразу. Чоловіки переважно говорять, що думають, чи не розпускають пліток, які не плетуть інтриги. Якщо мова йде про жіночому колективі, то про дані переваги доведеться забути. Головні недоліки роботи в жіночому колективі:
- зовнішня привабливість і чарівність не дозволить позбутися від деяких обов'язків, раніше піти у відпустку і т.п .;
- якщо в жіночому колективі з'являється чоловік, починається боротьба за його увагу, яка може перетворити соратник в суперниць;
- інтриги, плітки, підсиджування і т.п.
Незважаючи на це переваги теж є. Головне полягає в тому, що може бути взаємовиручка між колегами, причому не тільки в робочих питаннях. Є так звана жіноча солідарність, тому жінки намагаються допомогти один одному у важкій ситуації: дати засіб гігієни, пригостити солодким, вислухати, дати пораду.
Як уживатися жінкам в одному колективі
1. Знайдіть своє місце. Кожне суспільство ділиться на невеликі групки за інтересами. Поряд з цим кожному співробітнику в колективі виходячи з його характеру, позиції, умінь, навичок відводиться певна роль в колективі. Це може бути лідер, рядовий, опозиціонер і т.п. Безумовно, далеко не завжди людина згодна з ярликами, які на нього навішують. Але завжди можна обернути ситуацію на свою користь і змінити роль.
2. Визначення точки контакту. Бажання допомогти і ініціатива позитивно оцінюються колегами. Кращою точкою дотику є надання допомоги. Не варто поспішати тікати після роботи. Зайві 5-10 хвилин, проведені з колективом, допоможуть знайти спільну мову. Не варто відмовляти в допомозі, адже складності можуть виникнути у всіх.
3. Уникнення пліток. Якщо ви новачок в колективі, тоді не варто поспішати ділитися власною думкою щодо колег. Розмірковуючи вголос про співробітників, ви ризикуєте налаштувати колег проти вас, адже ви не знаєте про те, які відносини всередині колективу, хто кому доводиться.
4. Розвиток емоційного інтелекту. Цей навик дозволить використовувати власні і чужі почуття для максимально ефективного спілкування. Чуйність до емоцій оточуючих, стриманість і самоконтроль допоможуть вийти гідно навіть з не надто приємних ситуацій.
Прислухайтеся до своїх почуттів, вчитеся правильно реагувати на те, що відбувається.
5. Продемонструйте характер. Потрібно показати своїм колегам, що у вас є власна думка і чітка життєва позиція.
6. Відстоюйте свої погляди та інтереси. Зовсім не обов'язково використовувати для цього грубість і злість. Повинна бути впевненість. Потрібно позбутися від комплексів, страхом, низькою самооцінкою.
7. Налагодження співпраці. Це особливо важливо, якщо серед цілей є просування по кар'єрних сходах. Потрібно враховуватися делегувати свої повноваження.
На яких принципах повинна будуватися робота в жіночому колективі
1. Не потрібно робити поспішних висновків. Потрібно спочатку розібратися в ситуації, розглянути її з усіх боків, взяти під контроль і тільки потім робити якийсь висновок. Не потрібно зіштовхувати думки колег і їх самих лобами, це лише погіршить ситуацію.
2. Інтереси підприємства повинні бути понад усе. При виробничих збої, зниженні якості робіт, зменшенні потоку клієнтів, проблеми в колективі, варто нагадувати про стандарти обслуговування і професійні обов'язки майстрів.
3. Необхідно тримати кермо влади в своїх руках. Керівнику варто курирувати все, що відбувається в колективі. Якщо з'явився новий співробітник, варто допомогти йому влитися в колектив.
У нашому інтернет-магазині "Укрсалон" Ви зможете придбати за доступною ціною салонне обладнання для організації будь-якого виду бізнесу в індустрії краси!