Ця стаття буде присвячена розгляду найбільш важливою і актуальною темою: «Кому ж насправді належить клієнт?». Коли майстер працює в салоні краси, то він напрацьовує собі певну клієнтську базу, призводить нових клієнтів. І повернення старих залежить від зусиль майстра і салону, це можуть бути як спільні зусилля, так і поодинокі. Прихід клієнтів є благодатним грунтом виникнення конфлікту, адже майстер вважає, що клієнти його, а власник салону стверджує, що клієнти салону.
Щоб вирішити ситуацію, що конфліктну ситуацію варто оцінити ситуацію, що склалася з різних сторін.
1. Салон краси грає ключову роль в залученні кліентов.Еслі салон краси систематично вкладає кошти в рекламу, забезпечує комфортні умови для роботи майстра, а клієнти приходять тільки через активної маркетингової політики, то майстер не може претендувати на цих клієнтів. Тому буде вкрай непрофесійно і некрасиво, якщо майстер спробує відвести клієнтів. У ситуації, що склалася салон має право пропонувати клієнтові іншого майстра. Це більш характерно для розкручених салонів краси високого класу.
Але тут є один нюанс. Якщо клієнт тривалий час ходить до одного майстра, то майстер має повне право, йдучи із закладу забрати з собою свого клієнта. Та й сам клієнт в більшості випадків піде слідом за майстром, якщо його будуть влаштовувати умови іншого салону.
2. Майстер грає важливу роль в залученні кліентов.Еслі майстер має значний досвід роботи в сфері б'юті-індустрії і певну популярність, свої рекламні канали (сторінку в соціальних мережах, роздає візитки, листівки, дає оголошення в газети), тоді клієнти приходять в салон стараннями майстра. Виходить, при виборі салону краси клієнт орієнтується на фахівця (косметолога, перукаря, масажиста). В такому випадку майстер має повне право забрати з собою своїх клієнтів.
приклад
Косметолог працював протягом двох років в салоні краси. За роки роботи у нього ясна річ накопичилася велика база клієнтів. Клієнти приходили в салон завдяки сарафанне радіо і активності самого майстра. Власник закладу вирішив найняти на роботу другого майстра. Майстри, який почав працювати раніше просто поставили перед фактом, про те, що в салоні краси з'явитися новий косметолог. Клієнтів, які записувалися до старого майстра, почали записувати до нового. Обидва майстри працювали позмінно, тому не бачилися один з одним. Колишній майстер навіть не здогадувався, що його клієнтів поступово переводять до нового. У журналі записів не вказувалося ім'я клієнта, а лише час.
В такому випадку старий майстер має всі підстави забрати з собою всіх клієнтів, які були напрацьовані завдяки його активності. Але як би не склалося, власник салону буде сприймати майстри як зрадника і злодія. Деякі спритні власники, щоб утримати клієнта намагаються очорнити в їхніх очах майстра.
За кордоном ситуація йде трохи інакше. У салоні між власником і працівником підписується договір. Згідно з ним майстер не має права претендувати на клієнтів, які закріплюються за салоном. Майстру забороняється залишати клієнту свої контакти, адже взаємозв'язок здійснюється через адміністратора.
У нашому інтернет-магазині "Укрсалон" Ви зможете придбати за доступною ціною салонне обладнання для організації будь-якого виду бізнесу в індустрії краси!