Потрапляючи в ту чи іншу ситуацію, коли потрібно зробити вибір, велика частина людей керуються не свідомістю, а інстинктами і почуттями. Знаючи це, професійні маркетологи і продавці повинні вміти використовувати емоції клієнтів, щоб змусити потенційного покупця не тільки придбати якийсь товар або послугу, а й відчути при цьому радість від насолоди самої послугою або товаром, а й процесом здійснення покупки. У цій статті піде мова про те, як працюють емоції в продажах, як їх викликати і як налаштувати.
Що таке емоційний маркетинг?
Під емоційним маркетингом слід розуміти спосіб просування продукції і послуг, завданням якого є отримання емоцій потенційного покупця. Будь-яка рекламна кампанію заснована на одному з людських почуттях - страху, радості, гніві або смутку. Тому вона спрямована на те, щоб викликати у споживача помітну реакцію. Але у будь-яких переживань досить багато відтінків, точно також як і квітів. Щоб це зрозуміти, достатньо розглянути «Колесо емоцій» Роберта Плутчика.
Задумуючи акцію варто вибрати лише одну емоцію. Однак слід враховувати, що далеко не кожен продукт з урахуванням сфери застосування та аудиторії повинен викликати щастя. Перш ніж вибрати ту чи іншу почуття, яке спровокує кампанія, варто провести глибокий аналіз товару і потенційних споживачів. Від цього залежать багато деталей, починаючи з стилю подачі інформації і закінчуючи графічним оформленням акції. Тільки так вдасться домогтися максимального результату.
Біологія поведінки покупців
Згідно з дослідженнями Антоніо Дамасіо, професора неврології, емоції важливі в прийнятті всіх рішень.
Було проведено чимало досліджень, які доводять, що коли люди мають справу з продуктами і брендами, їх почуття, пам'ять і судження активізуються, а центри аналізу та обробки даних залишаються незадіяними.
Значення позитиву в продажах
Люди люблять ділитися позитивом
Соціальний психолог Іона Бергер пріла експеримент, який дозволив виявити, що люди з великим ентузіазмом діляться позитивним контентом. Це означає, що в маркетингу слід підкреслювати позитивні новини і вигоди від придбання товару.
Що потрібно для створення позитиву?
1. Потрібно приділяти увагу заголовкам.
Рекламне агентство проводило аналіз вірусних статей і виявило, що включення в заголовки слова «любов» збільшує інтерес до статті. Тому звертаючись до клієнтів, варто якомога частіше використовувати це слово.
Коли наповнюється сайт або група салону краси в соціальних мережах, можна використовувати негативні слів з чудовою ступенем, щоб збільшити кількість переглядів. Наприклад, «Основні помилки, в догляді за волоссям», «Ефективні способи зберегти колір фарбованого волосся» і т.п.
2. Почуття гумору. Людям подобаються нестандартні підходи до реклами. Тому рекламуючи свій заклад можна додати трохи жартів, але тільки так щоб вони не були образливими, а зрозумілими і близькими багатьом.
3. Використання вау-фактора. В людях потрібно порушувати почуття цікавості і стимулювати їх вимовити «ВАУ». Несподівана інформація викликає бажання прийти в салон краси і скористатися його послугами.
4. Конверсія. Можна використовувати звичні емоції людей для збільшення продажів. Майстри люблять хвалитися хорошими продуктами, які роблять життя кращим, позбавляють від якоїсь проблеми. Але такі заяви неефективні, адже активізують не ті частини мозку. Потрібно діяти на праву півкулю, яке працює з почуттями. Права половина несе відповідальність не тільки за емоції, але також за обробку візуальних образів. Завдяки їй зображення може стати критерієм вибору товару, що вкрай важливо для маркетологів, які намагаються викликати емоційний відгук.
Вплив емоцій на рішення прийняті клієнтами
Відповідно до теорії прийняття рішення люди схиляються до того, що в основі лежать раціональні мотиви. Виходить людина, який орієнтований на вивчення різних варіантів, пошуку альтернатив, визначення недоліків та переваг продукту або послуги, лише після ретельного аналізу готовий зробити вибір.
Ще якийсь час назад, фахівці вважали, що емоції клієнтів, які мають ірраціональне початок, лише створюють перешкоди угоді. Але недавно проведені дослідження продемонстрували, що наші почуття грають не останню роль в ухваленні тих чи інших рішень. Нейробіолог Антоніо Дамасіо стверджує, що відчуття лежать в основі наші суджень і вибору.
Додатково до всього, найчастіше саме в процесі прийняття рішень ми керуємося почуттями. Більш ранні дослідження не приймалися в розрахунок, адже фахівці сходилися в думці щодо їх нестабільність, непередбачуваність і неможливості об'єктивного вимірювання.
Переживання виступають в ролі сигналів, за допомогою яких можна передбачити майбутню поведінку покупців.
Завдяки дослідженням вдалося встановити зв'язок, який існує між певними емоціями і конкретними типами поведінки людини. В результаті було встановлено, що почуття клієнтів керують їхніми вчинками. Різні відчуття можуть мати різний вплив.
У нашому інтернет-магазині "Укрсалон" Ви зможете придбати за доступною ціною салонне обладнання для організації будь-якого виду бізнесу в індустрії краси!