Ассортиментный портфель салона красоты: что он включает Основою б'юті-бізнесу також є асортиментний портфель. Він являє собою послуги і продукти, які пропонує організація. Формується асортиментний портфель на підставі потреб і мотивації цільової аудиторії конкретного підприємства.

Незважаючи на ключову роль асортиментного портфель для бізнесу багато власників і керівники мислять категоріями «прайс-лист». Але між асортиментним портфелем і прайс-листом є різниця. І те й інше передбачає перелік послуг.

Прайс-лист - це список, перелік найменувань. Він не може бути ефективним і конкурентоспроможним. Це номенклатура, в яку вносяться зміни, викреслюються позиції. Але цією структурою не можна управляти.

Коли жінка приходить в салон на якусь процедуру, вона вибирає в першу чергу, не послугу, а засіб досягнення своєї мети. Найчастіше вона одна і та ж - мати гарний вигляд. Це може бути усунення целюліту, антивікові процедури.

Клієнтки салону краси хочуть заощадити час на макіяжі кожного ранку, тому вибирають перманентний макіяж. Вони хочуть, щоб оточуючі бачили їх красивими і доглянутими в будь-який час доби.

Жінки прагнуть виглядати молодими, доглянутими, здоровими і стрункими. Саме це справжні бажання, а не процедури і технології. Салон повинен від цього відштовхуватися при формуванні асортиментного портфеля.

Для грамотного складання асортиментного портфеля потрібно визначити спеціалізацію кожного напряму підприємства. Не потрібно думати, що салон буде успішний, надаючи максимальний набір послуг по кожному напрямку. У кожному напрямку потрібно вибрати певні послуги і технології, які покликані вирішити певне коло проблем.

Без виділення конкретних проблем і потреб, з постійним охопленням всього і відразу салон буде пропонувати широкий асортимент різноманітних послуг. Прайс-лист буде нагадувати підручник, тому вибирати послуги буде вельми проблематично. Тому салону буде складно продати 80% своїх послуг і товарів. Бюджету на просування послуг і товарів завжди буде недостатньо.

Що можна зробити для поліпшення асортиментного портфеля?

  1. Проаналізувати свій поточний стан: рейтинг напрямків, послуг по кожному напрямку, дохід на годину, компетенції майстрів. Виходячи з фінансових можливостей і показників, потрібно визначити фокус і спеціалізацію по кожному напрямку.
  2. Створити в усіх напрямках ознайомчі подарункові послуги, які будуть надаватися первинним клієнтам з ознайомчою метою. Такі послуги тривають 15-30 хвилин і дозволяють клієнту оцінити зручність, комфорт, приємні відчуття, ефективність процедур.
  3. Визначити послуги, які забезпечують основний оборот салону краси. Зазвичай до них належать базові послуги, які визначені бізнес-моделлю. Для одного салону краси це будуть перукарські послуги, а для іншого - косметологічні.

Важливо визначити, які послуги салону краси належать до категорії додаткових. Їх завдання полягає в збільшенні розміру чека відвідування. Часто такі послуги будуть аналогічним вступним.

асортиментний портфель

Якщо в салоні краси продаються засоби для домашнього догляду та інша косметична продукція потрібно обов'язково попрацювати над правильним складанням асортиментної матриці товарів, оскільки це прямо впливає на асортиментну матрицю товарів. Це прямо впливає на збільшення товарообігу продукції і прибутку.

Перше на чому потрібно зосередитися - це визначення популярних товарів з представленої лінійки. Дистрибутор косметики прагнути продати салону краси максимальну кількість продукції. В результаті накопичуються залишки на складах, які погано продаються, можуть також виникати проблеми з викладенням товару. У вітрині представлена вся лінійка по одному екземпляру. Подібна ситуація не корисна для салону і дистриб'ютора. Якщо директор бачить, що залишається багато продукції на складі, то він приходить до висновку, що косметика даного бренду погано продається, і прийшов час міняти марку косметики.

Щоб уникнути подібної ситуації потрібно, щоб дистрибутор не прагнув реалізувати якомога більше товару, а пропонував готову асортиментну матрицю з продуктів. Подібна матриця повинна вибратися індивідуально під салон краси виходячи з аналізу продажів.

До уваги повинна прийматися бізнес-модель салону краси, його розміри, зони продажів, кількість вітрин, робочих місць, оборот підприємства. Виходячи з цих даних керівник салону разом з дистрибутором формує топ-асортимент продукції, який буде відповідати потребам і ефективно продаватися серед клієнтів конкретного салону. В такому випадку обидва залишаться у виграші.

У нашому інтернет-магазині "Укрсалон" Ви зможете придбати за доступною ціною салонне обладнання для організації будь-якого виду бізнесу в індустрії краси!