Нематериальные способы мотивации сотрудников салона красоты Перед керівником стоїть завдання підвищення віддачі співробітника без додаткових витрат. Додатково до всього, в кризовій ситуації нематеріальна мотивація працівників до певної міри може компенсувати матеріальні втрати через зниження доходів.

Нематеріальна мотивація співробітників найчастіше виявляється більш ефективною і значущою, ніж матеріальна. Керівники відзначають, що за допомогою грошей не вдається тривалий час підтримувати вмотивованість співробітників.

При нематеріальної мотивації, навіть при невеликому заробіток працівники будуть працювати ефективніше. При заохоченні співробітників тільки матеріальним способом мотивації у працівників не виникне відчуття причетності до закладу.

Для співробітників важливим критерієм є можливість реалізації своїх амбіцій, проявити потенціал, попрацювати в стабільній організації, відчути повагу начальства.

Отже, потрібно працювати над нематеріальної складової мотивації. Закріплювати досягнення потрібно за допомогою грамот, премій, подарунків, варто продумати комфортні умови праці і стимулювати участь в семінарах і підвищувати навички.

Види нематеріальної мотивації

моральна мотивація

Такий вид мотивації працює, якщо у співробітника є потреба бути помічений. Для людини важливо, щоб робота була схвалена.

Даний вид нематеріальної мотивації щільно пов'язаний з особистими характеристиками співробітника.

Доступними способами моральної стимуляції є критика і похвала. Ключові правила продуктивного використання похвали:

  • Дозованість використання. Надмірно використовувана похвала втрачає свою значимість;
  • Систематичність використання. Всі позитивні вчинки співробітників повинні відзначатися босом;
  • Контрастність застосування. Критика і похвала повинні змінювати один одного. Перша допомагає призупинити небажану поведінку співробітника, а похвала заохочує вітання поведінку;
  • Своєчасність. Похвала виступає кредитом довіри для працівника, а впевненість керуючого в тому, що співробітник вибере вірну поведінку. Все це стимулює виправдовувати надану довіру і вести себе правильно;
  • Заслуженість. Незаслужена похвала призводить до зниження мотивації.

Використовувати критику як нематеріальний способу мотивації потрібно дуже акуратно. Вона використовується для ліквідації негативних елементів у вчинках. Актуальними будуть наступні умови:

  • Аргументованість. Обвинувачення повинно бути доведеним;
  • Демонстрація готовності сприяє в усуненні недоліків та формуванні правильної поведінки;
  • Об'єктивність. Необ'єктивна критика підриває авторитет начальника, породжує сумніви у співробітника.

психологічна мотивація

Це нематеріальна мотивація співробітників, пов'язана з тим, що людина прагне до самореалізації. Залежить така мотивація від задоволеності діяльністю компанії.

Цей вид нематеріальної мотивації є базою для ключових форм стимуляції співробітника:

  • Мотивація для професійного та особистісного саморозвитку;
  • Нематеріальна мотивація змістом трудової діяльності.

Ефективність нематеріальної мотивації залежить від внутрішніх і зовнішніх факторів.

Такий вид мотивації пов'язаний з потребою співробітників в утвердженні себе. Це прагнення зайняти певне місце в суспільстві. Вона будується на бажанні бути визнаним соціальною групою, до якої належить особистість.

Способи нематеріальної мотивації в залежності від психотипів працівників

критик

Ідентифікувати таку особистість можна по критичному і іронічного поводження з колегами. Вони часто використовують в розмові заумні фрази і слова, складні мовні конструкції. Позитивним моментом критиків є вдале виконання обов'язків контролерів. Відповідним способом мотивації стане доручення функцій нагляду і публічне схвалення начальства.

ідеаліст

Є повною протилежністю попереднього типу. Ідеалісти не схильні вступати в конфлікти. З колегами вони м'які, привітні і уважні. Конфліктні ситуації вони залагоджують згодою з чиєюсь думкою для збереження сприятливої обстановки в колективі. Важка ситуація в колективі є демотиватором для ідеалістів. Як нематеріального способу мотивації слід використовувати гуманність і етику, різного роду похвалу і визнання.

реаліст

Такий вид співробітників поєднує в собі особистий досвід і робочі розпорядження. Реалісти є активними трудівниками, які мають схильність до організації діяльності. Для нематеріальної мотивації слід доручати реалістам роботу управлінців. Це дозволить сформувати дружний колектив і створити здорову обстановку.

аналітик

Такі співробітники відрізняються вдумливістю і грунтовністю. Вони ретельно ставляться до доручень і тонкощам робочого процесу. Для них неприйнятні необдумані рішення начальства, які приймаються на емоціях і суєта. Їх мотивує раціональна організація праці, облаштованість і комфорт робочого місця. Для стимуляції працівників слід використовувати можливості кар'єрного росту, участь в професійних заходах і можливість підвищення кваліфікації.

прагматик

Витрачає трохи часу на обробку інформації. Але найкращим властивістю людей прагматичного типу є здатність швидко приймати рішення і орієнтуватися в складних ситуаціях. Таким співробітникам слід давати термінові доручення.

Способи нематеріальної мотивації співробітників

  • Надання співробітникам знижки на обслуговування родичів. У співробітників є близькі, які користуються послугами салонів краси. Тому потрібно зробити так, щоб вони відвідували ваш салон краси. Потрібно продумати пільги на послуги. Розмір можна визначити самостійно, але він повинен бути привабливим;
  • Надання співробітникам знижки на обслуговування. Перед оформленням співробітника потрібно розповісти про принципи обслуговування в салоні краси. Існує кілька варіантів обслуговування - за собівартістю, з певним відсотком або безкоштовно. Але працівник не повинен сприймати це як само собою зрозуміле;
  • Підвищення кваліфікації. Співробітникові потрібно отримувати знання по своїй спеціальності. У цьому зацікавлений співробітник і салон краси. Співробітник буде вдячний салону краси, що забезпечить його лояльність;
  • Надання можливості придбання роздрібної продукції за собівартістю. Це важлива привілей для працівників салону краси;
  • Визнання. Якщо в салоні краси не будуть покликані досягнення співробітників, то вони підуть. У деяких випадках похвала виявляється набагато ефективніше виплат;
  • Корпоративні заходи. З їх допомогою вдається сформувати спільність. Командний дух зможе стати частиною згуртованої команди;
  • Комфортні умови роботи. Керівник і власник відповідають за створення комфортних умов праці. Старе обладнання, жорсткий графік може стати фактором демотивації;
  • Дружній колектив. Відносини в організаціях частіше призводить до звільнення співробітників. Співробітник може почати замислюватися про нове місце роботи через давній конфлікт. Не варто все пускати на самоплив і працювати над створенням хороших відносин в колективі;
  • Особистий і професійний ріст. Співробітників потрібно відправляти на курси і давати їм відповідальні доручення в залежності від роботи. Якщо співробітник буде навчати менш компетентних співробітників, то дозволить першому відчути свою значимість;
  • Графік роботи. Це чи не ключовий критерій при пошуку роботи. Чим зручніше графік, тим менше буде бажаючих перейти до конкурентів. Якщо це можливо, то співробітники повинні самі вибирати час приходу на роботу. Можна встановити проміжок від 7 до 10 годин ранку. Якщо співробітник прийшов в 7, то в 16 він буде вільний. Якщо співробітник виконав важливу роботу, то можна встановити йому особливий графік. Варіантів багато, важливо правильно використовувати цей інструмент;
  • Задоволення від роботи. Співробітники повинні отримувати задоволення від роботи. Керівництво повинно постаратися зробити все можливе для того, щоб працівники були задоволені тим, чим вони займаються. Найчастіше цей показник взаємопов'язаний з відносинами в колективі;
  • Виконання своїх обов'язків. Керуючі щоб отримати щось від співробітника обіцяють йому золоті гори, але потім забувають про це. Це не сприяє нематеріальної мотивації, тому потрібно пам'ятати те, що ви обіцяєте своїм співробітникам;
  • Можливості для творчості. Для співробітників важливо реалізувати себе і свої творчі здібності. Тому варто розміщувати в соціальних мережах, на сайтах результати роботи співробітників, відправляти їх на змагання;
  • Подяка. Це персональний знак уваги, який позитивно сприймається співробітниками. Не варто даремно говорити «спасибі» співробітнику. Але якщо співробітник це заслужив його потрібно неодмінно хвалити. Він докладе всіх зусиль щоб заслужити знову подяку. Важливо дотримуватися помірності;
  • Соціальний пакет. Це оплата відпустки і лікарняного, а також надання інших пільг;
  • Можливість висловитися. Персоналу слід надати можливість висловитися щодо поліпшення роботи закладу. Співробітник буде відчувати значимість своєї думки, а салон краси отримає можливість поліпшити роботу;
  • Відгули. Для хороших співробітників, які впоралися з роботою відмінно можна надавати відгул. Салон краси від цього нічого не втрачає, співробітник отримує нагороду і прагнення до нових подвигів після відпочинку.

Основні правила нематеріальної мотивації

  1. Слід розробити програму мотивації з урахуванням стадії розвитку салону краси.
  2. Програма мотивації повинна бути розрахована на всіх співробітників, що входять в колектив. Варто заохочувати не тільки тих, хто приносить прибуток, але також бухгалтерів, прибиральниць.
  3. Чи не зациклюватися на одному методі мотивації. Систему мотивації слід модифікувати раз на півроку. Кожен раз варто продумати нові нагороди. Буденність нагород може знизити мотивацію співробітників.
  4. Програма заохочень повинна бути спрямована на вирішення конкретних завдань.
  5. При виборі мотиваторів слід відштовхуватися від інформації про співробітників. Щоб система мотивації була ефективною система мотивації повинна бути привабливою для співробітників. Для цього потрібно домогтися гарної обработной зв'язку з співробітниками.

У нашому інтернет-магазині "Укрсалон" Ви зможете придбати за доступною ціною салонне обладнання для організації будь-якого виду бізнесу в індустрії краси!